Młodzież z klasy 8a w ramach zajęć języka polskiego uczestniczyła w projekcie edukacyjnym „Śladami bohaterów literackich” utrwalającym znajomość lektur obowiązujących na egzaminie ósmoklasisty. W klasach 5a i 5s projekt czytelniczy stanowił podsumowanie cyklu lekcji poświęconych omawianiu lektury "Przygody Tomka Sawyera”. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, których zadaniem było przygotowanie: lektury w pudełku, gry planszowej na motywach powieści, lapbooka, albumów przedstawiających główne zagadnienia lektur, plansz prezentacyjnych bohaterów. Liderzy i członkowie zespołów z zaangażowaniem prezentowali opracowane materiały. W ciekawy i oryginalny sposób przedstawiali wydarzenia z lektur, a także ich bohaterów. Udział w projekcie zachęcił uczniów do sięgania po literaturę piękną i książki popularnonaukowe. Jego celem było rozwijanie wyobraźni, przygotowanie do poszukiwania potrzebnych informacji i materiałów, uświadomienie roli książki i nawyku czytania w procesie edukacji i życiu ucznia. W klasie 7a przeprowadzono na lekcjach języka polskiego projekt edukacyjny „Zasady językowego savoir- vivre’-u”, którego celem było poszerzenie wiedzy na temat poprawności gramatycznej i stylistycznej polszczyzny oraz krzewienie zasad kultury słowa. Młodzież sporządzała ulotki, zakładki do książek, plakaty. Pod koniec projektu odbyły się klasowe rozgrywki z ortografii, fleksji i składni w formie odwróconej lekcji. Uczniowie mieli okazję wcielić się w rolę nauczycieli Serdecznie dziękujemy wszystkim zaangażowanym uczniom za udział w projekcie.